I made this widget at MyFlashFetish.com.

KAWAN-KAWAN

Saturday 9 June 2012

T.R.C : ini bukan cobaan..ini betol2~

THE REINFORCEMENT CONCRETE


nama grup bukan main metal lagi...haha
ini merupakan salah satu aktiviti sampingan saya dan kawan2 seperjuangan QS mengisi masa kekosongang yang tak berapa nak kosong ni..hehe..nama kumpulan ni diberi sempena material asas bg sesebuah pembinaan..

pada asalnya grup ni dah lama wujud n kami tak sangka kami amik nama grup lain yang sama nama ngn kami..hehe..dengan berbekalkan nama THE REINFORCEMENT sahaja..dari 9 org ahli menjadi 14 org dah skrg..sbb masuk skali ahli asal merangkap penaung utama TRC ini yang sudah seramai 5 orang semuanya (piwat, syahmi, toye, najwan, arif bad) dan juga dua orang ahli khas baru masuk iaitu ibu otai kami (ibu aman) dan juga jemputan khas seorg dari kos landskap (adli)..hehe..perkaataan concrete di tambah belakang reinforcement sbb kata manager kami (En. Adil)..nak bagi nampak METAL skit..jadi, ktorang ekot jer..hihi~

bermulanya dengan impian saja2 dan hanya untuk suka2..akhirnya menjadi reality kumpulan ini diwujudkan...
perjumpaan pertama kami..just makan2 satey dan sesi mengenali satu sama lain..ada yang malu..ada yang tak malu..ada yang biasa2 jer..hihi..

namun, perjumpaan kami bukan sampai situ jer..dengan perancangan yang tak diduga..kami memanjangkan langkah pergi ke GENTING HIGHLAND..haha...memang satu kerja GILA..seumur hidup saya, saya x pernah pergi ke genting malam2 walaupun rumah saya dekat sgt2 ngn genting..(shhhhhhhhhh..jgn bagitau mak)..apa yang boleh saya kongsikan di sini..saya dapat rasa..apa yang itu jiwa remaja?? apa yang mereka cari selama ni bila kuar malam2?? apa keistimewaan membuang masa dengan lepak dgn kawan2 semalaman?? semua itu saya dapat rasa pada malam itu...rasa LAPANG, FRESH, BEBAS...dari segala masalah..itulah yg mereka cari selama ini...jiwa remaja~

seterusnya kami merancang untuk buat bbq..asalnya klo boleh nk buat dlm kampus jer..tp dorg ada idea lain..kami ekot jerlah..setelah tamat exam..nilah kerja kami..overnight ke pantai port dickson smbil2 buat bbq..mmg satu pengalaman yang sangat indah dan menarik yang saya xkan lupa sampai bila2..yaaaah, nmpk mcm sgt sosial n kurang manis bila  anak dara n teruna keluar malam2 mcm ni..

tapi, apa yang ingin saya katakan di sini...sesungguhnya, apa yang kita ingin buat atau apa yang ingin kita rancangkan..bergantung pada NIAT kita sebenarnya..yaaa..kami ingin BERSERONOK..tapi berseronok dgn cara yang lebih tenang dan damai..sambil merapatkan ukhuwah kami sesama saudara..memperkuatkn lagi nilai kepercayaan antara satu sama lain dan paling penting..berseronok sambil menjaga batasan2 yang digariskan dalam agama Islam..


PERCAYALAH...
saya amat berbangga di temukan kawan2 seperti kalian...walaupun masih awal perkenalan ini..harap2 ia akan berkekalan sampai bila2...andai ada masalah..kita kongsi bersama..andai ada perselisihan paham..kita eratkan semula..andai kawan kita jatuh..kita BANGKITkan dia BERSAMA...

semoga Allah merestui dan menjaga kita semua sebagai seorang SAHABAT.. ^____________^

*next trip..coming soon~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...