I made this widget at MyFlashFetish.com.

KAWAN-KAWAN

Tuesday 3 May 2011

ADEK..DUIT KICI ADA??

WHAAAATT??


pernah tak korang mengalami pengalaman nie??..tak kira lah mana2 pown..kedai makan mahal ke..murah ke..sama jee..terutama klo gi kedai mamak..haiyak..mesti casher dia mintak macam ni..."adek..ada duit kici tak??"...haiya mamak...apa guna lu bukak kedai klo xda duit kici..

saya kadang2 pelik..kenapa perlu jadi cm ni?..rakyat Malaysia nie org kaya2 ke?? sampi semua nk bagi duit besar..pastu sampai tokei mamak nie x cukup duit nk bagi baki..siap mintak kita duit kici..

bukan nak marah..
tapi kadang2 tu pelik lah juga..kan?..korg tak pelik ke??..pelik kan??..pelik~ 

benda ni pon turut terjadi kat kiosk hostel saya..barang saya beli total rm3.6..jadi sah2 lah saya patot bayar 60sen..nak di jadikan ceritenye..saye pon xde duit syiling 60sen..betoi..tak tipu..jadi saya bagila rm4 kt casher dia..pastu dorg buat muka pelik..pastu cakap.."kak..ade duit kecik tak??"..masyaAllah..saya ingt kt kedai mamak je gini..kiosk yg dikatakan high standard dari kedai runcit pon gitu gak.. 

teringat lak saya citer ALAMAK!!!
ade sorang costumer kedai mamak ni nak bayar lepas makan...harga makan dia just dalam rm5 lebih lah gitu (tak ingat)...pastu costumer dia pun bagi duit besar...dalam rn50...mamak tu xde duti kici...jadi, nilah perbualan dorang :

mamak : adik..ada duit kici tak? (ayat biasa dorg lah..xnk bagi duit baki byk sgt)
costumer : owhh..50??..besar sgt ek??..ok2..ada..ada..
mamak : *muka hepi*
costumer : (dengan muka selamba)..nah, duit kici yang ini..boleh??amik2...
mamak : o_0"! (muka terkejut!)

nak tahu kenapa mamak tu buat muka terkejut??..sbb si costumer tu bijak sgt..ade ke patot bagi duit contoh rm50 yg saiz kecik..mcm duit kita main saidina time kecik2 dulu2 tuuu..hahaha..mmg tak masuk dek akal..

tidak sama sekali.. =,=

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...