I made this widget at MyFlashFetish.com.

KAWAN-KAWAN

Saturday 7 May 2011

Kenapa Masih SINGLE???

SELAMAT PAGIIIIIIIIIIIIIIII!!!! 
(kes terbangun awal pagi..pastu terus terkam laptop..hehe)

apa khabar semua???
dh lama tak buat post baru..busy nak FINAL exam..hehehe...tp nk dekat final2 exam ni puunn..sempat lagi kot GANTUNG KELUAR (hangout) ngn kengkawan...huhu..yg paling best klo kuar ngn orang yg mana bagi diri kita nie..dia adalah sumber inspirasi kita..hehe...jadi, bila kuar ngn dia..saya akan rasa more MOTIVATED lah skit..hoho~

bercakap pasal sumber inspirasi...
ramai org tanye.." kenapa ko suka expose gambar n citer pasai anuar hadi?..ko suka dia ek?"...haiyak kak~ salah keeeewww??

ok..maybe salah lah bagi pandangan mereka yang turut meminati anuar hadi....tp..saya just jadikan anuar hadi sebagai sumber inspirasi je..xde lebih2 pada tu..lagi pun..klo di ikut kan..dia dah sama level puunn ngn artis2 kt Malaysia ni..klo nk dibandingkan..nilah role model yang kita nak...jadi..yg baik tu kita jadilah pengajaran dan yg buruk tu jadikanlah sempadan..ok?

berbalik pada tajok saya..di atas ^
kawan2 saya mesti tak caya bila dorang tanye saya..."ko dah berape kali dah kapel kyra??"...saya dengan YAKIN menjawab..tak pernah...huhu...dorang siap gelakkan saya lagi..sbb dorang tak caya..shakirah xde boyfren???..weyh..ekau lesbian ko??..haha

saya bukan lesbian...
haaiiiiihhh..klo saya lesbian..xdenye saya minat kt artis2 lelaki dalm dan luar negara Malaysia nie..semestinyalah saya Perempuan SEJATI taaaauuu~

cuma!
saya single sampai sekarang sbb saya ingat pesan mak saya.."jangan malukan family..time berlajar..berlajarlah sungguh2..jangan buang masa dengan perkara2 yg tak pasti.." - SAYANG MAK! kita ni klo nak jadi anak yg berjaya DUNIA dan AKHIRAT..dengarlah cakap mak...(sempena hari ibu ni..nk gak selit2 skit pasai mak..hehe) 

BETOI!
disebabkan nasihat mak sayalah saya single sampai lah habis skolah menengah..saya kawan ngn lelaki..tp saya anggap dorang suma macam ABANG saya...betoi..xde feeeeling puuuunn~ tapi bila dh meningkat dewasa nie..mak lak suwoh slow2 cari bakal suami..hadoi..saya ni dah lah xde pengalaman bercinta..nk mengorat org??..lagi lah tak pandai..haiyak~!

sebab pertama!
bila kita dah declare ngn someone..secara automatik..kita dah terikat ngn beliau..tiap kali nk gi mana2 mesti kena mintak izin ngn beliau dulu..haiyoo..mama wa pun x macam tu wooohh~

sebab kedua!
MAK MARAH!..kalo kuar ngn boyfren (kawan lelaki) xpe..sbb kalo KAWAN lelaki....xde puuunn benda pelik2 nanti nk buat..ibuku pencaya begitu~

sebab ketiga!
seumur hidup saya..saya tak pernah BERJIHAD!..jadi..bila saya berusaha MELAWAN nafsu ni..secara tak sengaja..title JIHAD kecil insyaAllah saya dapat sbb Allah S.W.T telah berjanji kepada hambaNya..."barang siapa yg melawan nafsunya daripada melakukan perkara2 yang dimurkaiNya...maka ganjaran pahala JIHAD diberikan kepada mereka...." jadi..ayuh, BERJIHAD melawan NAFSU! Takbiiir~!

sebab yg terakhir..
saya percaya kepada JODOH Allah..Dia telah mengatur segalanya kepada HambaNya..jadi sebagai hambaNya...kita haruslah terus menerus BERDOA kepadaNya..berikan jodoh yang TERBAIK kepada kita..tapi tak semestinya kene berdoa je..usaha pun penting..disamping memperbaiki diri menjadi Hamba yang baik...ok???


AMIIIIIIIIIIIIIIN~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...