I made this widget at MyFlashFetish.com.

KAWAN-KAWAN

Monday, 9 May 2011

i think i wanna MARRY you..

dengan segala hormatnya..ini bukanlah post jiwang..haha


gambar ni pun xde kene mengena puuuun~

"aku terima nikahnya......"
tak tau lah macam mana rasanya 'keadaan' saya time tuuu nanti....Ya Allah..semua org nk KAWEN..tipulah kalo saya cakap kat sini....SEMUA ORANG TAK NAK KAWEN..haha..Dr. Fadhilah Kamsah ade kata.."kawen itu indah"..sebab ape dia indah...hmmm...itu kene tanyalah kepada mereka2 yang dah kawen..hehehe (gelak ade makna)

saya percaya...kawan2 semua pun teringin nak kawin kan??.. siapalah jodoh kita??.. adakah dia mampu memimpin kita dan anak2 kita??.. bagaimana perangainya??.. keturunannya??.. akhlaknya???.. macam2 korang akan fikir...walawpun korang dh ade kekasih pun skrg..tp korg mesti akan fikir pasal ni...sbb korg xthu tentang masa depan..soal jodoh..bahkan soal mati pun kita tak tahu macam mana keadaan kita sebelum..semasa dan selepas kita mati...

akan tetapi...
saya percaya..korang mesti menginginkan pasangan korang TERBAIK bukan??..macam tulah juga saya..kalau boleyh..ciri2 lelaki yg saya mahu mestila ada skit dalam senarai yg saya akan tulis ni..kalau xde semua pun xpe..ade dalam 5 pekara sama or kurang pun xpe..sbb saya percaya pada QADA' dan QODAR..kita yg merancang...dan hanya Allah sajalah yang MENENTUKANNYA~ ^^,

ciri BAKAL SUAMI yang saya mahu adalah :
  1. TINGGI ILMUNYA..mahir dalam apa saja perkara..tidak kiralah apapun..asalkan dia mahir dalam sesuatu perkara tu...
  2. MATANG dari segi pemikirannya...(kalu cakap tu..nmpk lah teratur..xdelah cakap benda2 ngarut sgt)
  3. FOKUS dalam minat atau perbuatan sesuatu perkara dia nak..(mendalam maksud ni)
  4. SAYANG akan kanak2..(sbb saya nak anak ramai..kalau boleh lebih 7..pikir positif okeyh??)
  5. STABIL dalam EKONOMI hidupnya..tak perlulah kaya sgt..sbb rezeki bagi mereka yg baru berkahwin....Allah janjikan akan bagi REZEKI kepada mereka2 ni..dengan syarat kita perlu BERUSAHA! 
  6. CARING tentang saya....bagi SEMANGAT dan SUPPORT kat saya tatkala saya dalam KESUSAHAN...
  7. yang paling penting sekali...DIA mestilah SETIA..selagi saya mampu memberi atau melaksanakan tanggungjawab saya selepas bergelar ISTERI....awak jgn lah "berpaling tadah" kepada saya..sebab saya juga seorang yang SETIA..
~AMIN~

2 comments:

  1. haahaa,, semenjak dua menjak nie syik jiwang jerp blogger2,, ehhee jemput tngok entry cinta kat blog popoi,, ehehe ^_^

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...