I made this widget at MyFlashFetish.com.

KAWAN-KAWAN

Thursday 21 July 2011

cerita tentang JODOH..

bercerita mengenai jodoh..kadang2 ia menimbulkan tanda tanya yang amat sulit sekali..pernah tak korang terfikir seketika...siapakah bakal suami/isteri aku???..bagaimana rupa dia??..baikkah??..bahagiakah aku dengan dia??...semua ni selalu bermain di fikiran saya dari dulu sampai skrg..oleh kerana itu jugalah saya takot untuk BERPACARAN..selain takot dengan balasan ALLAH..saya juga takot akan keadaan diri ini jikalau mati kelak...manalah tau..x sempat nk bertaubat..time angau bercinta manalah tau dosa pahala...masing2 nk kepuasan masing2..rindu lebih dari rindu kepada suami..kasih lebih dari kasih kepada ibu bapa..itu yang paling aku takotkan...tak semestinya tak berpacaran..kita ni agak KETINGGALAN. KUNO. TAK LAKU. tidak sama skali~

sesungguhnya Allah telah memujuk kita dalam surah An-Nur : 26.." At-Toyyibat littoyibin.." maksudnya ; wanita baik2 dijanjikan untuk lelaki baik2 & juga sebaliknya..telah tercatat seungkap nama lelaki/perempuan di LUH MAHFUZ untuk kita..cuma peribadinya ditentukan oleh sejauh mana KETINGGIAN peribadi kita...jikalau kita tetap dijalan yang diterima oleh Allah..yakni di jalan yang diredhai Allah..insyaAllah si dia turut berada di jalan yang sama.. lupakanlah segala kegundahan, teguhkanlah diri pada cinta HAKIKI..nescaya jodoh SOLLEH/SOLLEHAH turut kau milikki..
"senyumlah pada sinar yang menantimu di hadapan.."


DOAKU : ku mahukan seorang suami...yang gayanya..lembutnya..perilakunya..jiwanya..seperti mas Azzam..seorg anak yatim piatu..tp mempunyai jiwa yg tabah menjaga adik2nya sehingga berjaya..seorg yang manis dipandang..sejuk mata memandang...Ya Allah..makbulkanlah Doaku ini Ya Allah..

...Amin ya Rob~...

1 comment:

  1. Hye, tumpang promote this blogshop, ab-intrend.blogspot.com/ or you can find us at fb, hijab-intrend blogshop.

    Kami ada menjual shawls yg superb cantik. The latest one is, custom made shawls yang memang kami buat sendiri! Jom terjah? heee. Btw, Thanks yaw!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...